CHODZEŃ Warszawa - Toyota Yaris Cross Adventure | SUV z napędem AWD-i

TOYOTA YARIS CROSS ADVENTURE

NOWA ODMIANA MIEJSKIEGO SUV-A

2021-03-29

Toyota zaprezentowała nowego Yarisa Cross w odmianie Adventure, która będzie wyposażona m.in. w inteligentny, elektryczny napęd na cztery koła AWD-i oraz systemy Toyota Smart Connect, Toyota Teammate Advanced Park i Toyota Smart Cargo. Przedsprzedaż samochodu rozpocznie się w drugim kwartale 2021 roku, a początek sprzedaży planowany jest na wrzesień 2021 roku.

 

Toyota pokazała nową odmianę modelu Yaris Cross – Adventure, która charakteryzuje się bardziej terenowym charakterem. Dołączyła ona do wersji Executive, która została zaprezentowana w 2020 roku podczas światowej premiery auta.

Nowa odmiana powstała z myślą o podróżach z dala od miejskich ulic. Ma ułatwiać odkrywanie nowych krajobrazów i jazdę poza głównymi szlakami. Masywny wygląd Toyoty Yaris Cross Adventure podkreśla dolna część przedniego zderzaka oraz płyta ochronna tylnego zderzaka. Dodać do tego należy srebrne relingi dachowe oraz 18'' felgi aluminiowe w kolorze ciemnoszarym.

Uwagę zwraca również wnętrze nowego Yarisa Cross Adventure z czarną podsufitką i licznymi detalami w kolorze fortepianowej czerni. Siedzenia o dobrym trzymaniu bocznym wykonano ze skóry ekologicznej. Panel ekranu dotykowego i drzwi wykończono linią dekoracyjną w kolorze Warm Gold. Kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów obszyto skórą.

Yaris Cross Adventure w wersji Premiere Edition

Premiere Edition – limitowana wersja wyposażenia odmiany Adventure – wyróżnia się skórzanymi siedzeniami oraz specjalnie zaprojektowanymi 18'' felgami. W standardzie dostępny będzie także wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo oraz dwukolorowe nadwozie. Wersję tę będzie można zamówić wyłącznie w premierowym roku 2021.

Yaris Cross – miejski SUV

Nowa Toyota Yaris Cross została zbudowana na platformie GA-B z serii TNGA, którą dzieli z nowym Yarisem hatchback. Model ten rozszerzył gamę SUV-ów Toyoty, dołączając do RAV4, czyli protoplasty i najlepiej sprzedającego się auta segmentu, a także kompaktowego crossovera – Toyoty C-HR.

Platforma TNGA zapewniła Toyocie Yaris Cross wysoką sztywność nadwozia, nisko położony środek ciężkości, a także wysokiej jakości zawieszenie. Wszystko to razem sprawia, że auto prowadzi się zwinnie i pewnie, co gwarantuje duży komfort jazdy.

We wszystkich wersjach Yarisa Cross dostępny będzie napęd hybrydowy 4. generacji. Będzie on oparty na 1,5-litrowym, 3-cylindrowym silniku benzynowym o mocy 116 KM, pracującym w cyklu Atkinsona. Napęd ten po raz pierwszy wykorzystano w nowym Yarisie hatchback. Jego wyjątkowa wydajność sprawiła, że emisja CO2 w napędzanym na przednie koła Yarisie Cross wyniesie – według przewidywań producenta – około 100 g/km, a w wersji z napędem AWD-i – mniej niż 110 g/km.

Inteligentny napęd AWD-i

Nowa Toyota Yaris Cross będzie jedynym subkompaktowym, hybrydowym SUV-em wyposażonym w inteligentny napęd na cztery koła AWD-i. System ten automatycznie przełącza się z napędu na przód na napęd na wszystkie koła w zależności od warunków na drodze. Ponadto napęd ten będzie miał dwa dodatkowe tryby – Trail i Snow, które kierowca będzie mógł samodzielnie włączyć, chcąc zwiększyć stabilność prowadzenia auta w wymagających warunkach.

Toyota Smart Connect

Nowy Yaris Cross będzie wyposażony w Toyota Smart Connect oferujący klientom stabilne połączenie bezprzewodowe ze smartfonem. Centralnym elementem tego systemu będzie 9'' ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Łatwa w obsłudze nawigacja będzie korzystała z aktualizacji map pobieranych z chmury, informacji o ruchu drogowym i wypadkach, a także wyszukiwarki punktów docelowych.

Z kolei przy pomocy aplikacji MyToyota właściciele Yarisa Cross będą mogli przesyłać z telefonu do nawigacji plan podróży i ustawienia klimatyzacji – jeszcze zanim wsiądą do auta. System pozwoli też na zdalne otwarcie i zamknięcie samochodu.

Toyota Teammate Advanced Park

Toyota Teammate Advanced Park to system, który w zatłoczonym miejskim środowisku zapewni większe bezpieczeństwo i wygodę. Obsługiwany przy pomocy intuicyjnych przycisków wyświetlanych na ekranie ułatwi zajęcie miejsca postojowego przy mniejszej liczbie manewrów dzięki kamerze 360 stopni.

Kamera 360 stopni oraz półautomatyczny system Toyota Teammate Advanced Park występują standardowo z układem monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), układem ostrzegania o ruchu z tyłu pojazdu z hamowaniem awaryjnym oraz układem detekcji przeszkód (ICS) z automatycznym hamowaniem, które poprawiają bezpieczeństwo i wygodę kierowców na zatłoczonych miejskich ulicach.

Toyota Smart Cargo

Projektanci nowego Yarisa Cross chcieli stworzyć praktyczne i wszechstronne auto. Samochód wyposażyli w elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo, a także regulowaną podłogę bagażnika, dzięki której można uzyskać bezpieczny schowek lub jeszcze większą przestrzeń bagażową.

Pojemny bagażnik może zostać powiększony przez złożenie oparć tylnej kanapy, które są dzielone w proporcji 40:20:40. Dzięki temu nie ma problemów z przewiezieniem nart, roweru czy kilku walizek. Bagaż można bezpiecznie przymocować do przygotowanych w tym celu zaczepów.

Yaris Cross to samochód, który został stworzony z myślą europejskich klientach. Będzie produkowany w Valenciennes we Francji. Auto będzie dostępne w przedsprzedaży w drugim kwartale 2021 roku, a oficjalna sprzedaż rozpocznie się we wrześniu 2021 roku.