CHODZEŃ Warszawa - Sieć Toyota Professional powiększy się o nowe obiekty
18 marca 2024

Toyota stawia na rozwój sieci dilerskiej aut użytkowych

9 salonów Toyota Professional

Toyota intensywnie rozwija w Polsce sieć Toyota Professional. Do 9 salonów wyspecjalizowanych w autach użytkowych Toyoty w 2024 roku dołączą 2 nowe obiekty, a w 2025 roku ich liczba zwiększy się do 16.

Sieć dilerska Toyota Professional została stworzona przez polski oddział Toyoty w 2019 roku i specjalizuje się w sprzedaży i obsłudze samochodów użytkowych. W kraju funkcjonuje dziś już 9 wyspecjalizowanych stacji. Markę Toyota Professional reprezentują także odrębne działy aut użytkowych we wszystkich salonach Toyoty, pracujące według tych samych wysokich standardów.

W 2024 roku polska sieć Toyota Professional zostanie rozbudowana o 2 nowe salony, a do 2025 roku powstanie łącznie 16 obiektów. Pierwsze stacje otwarto w Warszawie (Wesoła), Zielonej Górze i Poznaniu w 2019 roku. W kolejnych latach dołączyły do nich punkty w Gdańsku, Szczecinie, Warszawie (Bemowo), Bełchatowie, Bielsku-Białej i Wrocławiu.

Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe, tak to podsumował:

„Nasze zaangażowanie w rozwój rynku aut użytkowych przynosi świetne efekty, z których bardzo się cieszymy. Rozbudowa wyspecjalizowanej sieci sprzedaży Toyota Professional to jeden z kluczowych składników tego sukcesu. Toyota Central Europe jest liderem sprzedaży aut użytkowych Toyoty w Europie, dzięki innowacyjności i zaangażowaniu naszych dilerów oraz całego zespołu”.

Europa wdraża rozwiązania sprawdzone w Polsce

Toyota Professional to pilotażowy program realizowany w Polsce przez Toyota Central Europe na zlecenie europejskiej centrali firmy. Po przeanalizowaniu polskich doświadczeń Toyota wprowadzi podobne rozwiązania w całej Europie. Pierwsze obiekty tego typu zostały już uruchomione w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

Jest to jeden z kilku projektów, w których polscy dilerzy i managerowie Toyoty dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z europejskimi kolegami. Polski oddział firmy odegrał także istotną rolę w wypracowaniu nowych standardów dla europejskich salonów sprzedaży Toyoty oraz w opracowaniu konwersji i zabudów do samochodów użytkowych.

Najwyższy standard obsługi klienta

Toyota zamierza i dalej rozwijać swoją ofertę samochodów użytkowych i zwiększyć swój udział w tej części rynku. Zgodnie z zasadą ciągłego doskonalenia Kaizen, na bazie sprawdzonych polskich praktyk opracowano nową koncepcję działania sieci. M ona zapewnić klientom w Europie jeszcze wyższy poziom obsługi na każdym etapie zakupu oraz użytkowania auta.

Oddział Toyoty w Polsce testuje już nowe rozwiązania, które usprawnią m.in. obsługę serwisową aut użytkowych. Do sieci serwisów Toyota Professional wprowadzana jest usługa Express Service. Samochodem użytkowym podczas takiego przeglądu zajmuje się 2 mechaników na specjalnie wyznaczonych stanowiskach roboczych, co pozwala o połowę skrócić czas, który auto spędza w serwisie. Rygorystyczne procedury usługi Express Service oznaczają zachowanie najwyższych standardów jakości oraz wykorzystanie wyłącznie oryginalnych części zamiennych i materiałów. Skorzystanie z takiego przeglądu nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.